Większość gotowych platform sklepowych posiada w opcji wdrożenie bloga. Zapewne w wielu popularnych sklepach widziałeś również tę zakładkę. Możliwe, że zastanawiasz się jaki jest sens prowadzenia bloga, skoro Twoim źródłem przychodu jest sklep internetowy. Możliwe, że przeraża Ciebie czasochłonność prowadzenia bloga.
Pamiętaj jednak, że prowadzenie bloga sklepu internetowego to wyśmienity pomysł. Dzięki temu Twój sklep wiele zyska oraz zacznie zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce Google. Ponadto, prowadzenie bloga ma także inne korzyści. Jakie? Tego dowiesz się z niniejszego artykułu.

7 korzyści SEO dla sklepu internetowego z blogowania

Istnieje wiele powodów, dla których blogowanie powinno być częścią Twojej standardowej strategii marketingu. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć ruch w sklepie, swoje rankingi w wyszukiwarkach, czy cokolwiek innego, każdy z tych punktów na nich skorzysta.

1. Uzyskaj (WARTOŚCIOWY I PRAWDZIWY) ruch do swojej witryny

Blog w sklepie internetowym to doskonały sposób na zwiększenie ruchu organicznego. A ruch organiczny to najbardziej wartościowy ruch w Twoim sklepie. Charakteryzuje się bardzo wysokim współczynnikiem konwersji, co oznacza że użytkownicy, którzy trafili do Twojego sklepu z wyszukiwarki Google (organic search) dużo częściej dokonują zakupów aniżeli użytkownicy pozyskani z innych źródeł. Ponadto, użytkownicy z tej grupy spędzają w sklepie dużo więcej czasu i bardziej dokładnie zapoznają się z ofertą sklepu = większa ilość odsłon. Równie ważny jest również niski współczynnik odrzuceń (w porównaniu z innymi kanałami na ogółu jest on najniższy).

Jak to działa?
Artykuł na blogu w opozycji do produktów ma to do siebie, że posiada ciekawą treść. Na ogółu ma również charakter poradnikowy lub ekspercki. W artykule można poruszyć kwestie istotne z punktu widzenia klienta, a jednocześnie skłaniające go do podjęcia decyzji zakupowej.

Podpowiedź:
Tworząc nowe artykuły na bloga postaraj postawić się na miejscu swojego klienta. Jeśli np. sprzedajesz części motoryzacyjne i zależy Tobie na pozycjonowaniu sklepu na frazę „akumulator samochodowy” to dobrym pomysłem będzie przygotowanie kilku artykułów o następującej tematyce i tytule

  • Wybieramy nowy akumulator samochodowy do 300 zł
  • W jaki sposób zadbać o akumulator samochodowy zimą
  • Akumulatory samochodowe – przegląd nowości w 2021 roku

Dodatkową zaletą pozycjonowania sklepu internetowego za pośrednictwem bloga jest m.in. możliwość zamieszczenia propozycji kilku produktów w artykule oraz budowa znajomości marki, autorytetu oraz pozycji, o czym mowa w kolejnym punkcie.

2. Zbuduj swój autorytet (DA, DR itp.) – blogowanie gościnne

Najczęstszym powodem tworzenia artykułów gościnnych jest próba zwiększenia autorytetu własnej domeny. Kiedy opublikujesz artykuł na innej stronie internetowej, która jest postrzegana jako autorytet w danym temacie i będziesz mieć okazję do podlinkowania swojego sklepu, to takie działanie wzmocni Twoją domenę. Ważne jest jednak, aby właściwie wybrać miejsce do publikacji własnych artykułów. Jednym z najlepszych sposobów śledzenia skuteczności kampanii z wpisami dla gości są metryki mierzące autorytet domeny. Możesz użyć Moz, Ahrefs i tak dalej. Dzieje się tak, ponieważ badania wykazały, że autorytet linków domeny ma silną korelację z rankingami Google. Im więcej linków z wysokiej jakości domen uzyskasz, tym bardziej wzrasta autorytet Twojej własnej witryny. 

3. Pozyskuj wysokiej jakości linki zwrotne do swojej witryny

Linki zwrotne są bardzo ważne dla Google, jeśli chodzi o czynniki rankingowe, zwłaszcza linki z witryn o wysokim autorytecie.

Jednak uzyskanie wielu dobrych jakościowo linków przychodzących może być bardzo trudne, dlatego blogowanie jest tak cenne. To jeden z łatwiejszych sposobów na zdobycie linków. Udostępnienie innej witrynie dobrej treści, z której mogą korzystać na swoim blogu lub stronie, daje korzyść w postaci umieszczenia linku zwrotnego.

Blogowanie jest prawdopodobnie jedną z najlepszych okazji do zdobycia dużej liczby linków z wysokiej jakości i odpowiednich witryn. Wpisy dają również większą możliwość kontrolowania używanego tekstu zakotwiczenia, pomagając w lepszej optymalizacji profilu linków zwrotnych. Korzystając z narzędzia Site Explorer Ahrefs, możesz sprawdzić nowe domeny odsyłające, aby śledzić sukces swojej kampanii. Ponadto liczba domen powinna z czasem rosnąć. Możesz również sprawdzić wynik oceny domen odsyłających, aby upewnić się, że otrzymujesz linki dobrej jakości.

4. Rozwijaj media społecznościowe i wpływ online

Prowadzenie bloga powinno być również powiązane z działaniami w mediach społecznościowych. Im bardziej unikalną i wielowątkową komunikację prowadzisz w social media tym lepiej dla Twojego e-sklepu. Artykuły publikowane na blogu sklepowym mogą być udostępniane przez Ciebie we własnych profilach. Jednocześnie, pozostali użytkownicy i klienci mogą dzielić się artykułami, jeśli uznają je za wartościowe i godne polecenia.

Ciekawie prowadzone profile, które nie przypominają „gazetki reklamowej” przyciągają uwagę użytkowników. Systematycznie rozwijana sieć społecznościowa zwiększa znajomość marki i zaufanie do sklepu. A jak wiadomo, wiarygodność oraz rozpoznawalność ma wpływ na sprzedaż Twojego sklepu.

Pamiętaj: media społecznościowe to cenne narzędzie do generowania większego ruchu, rozwijania sieci, prezentowania oferty sklepu i nie tylko. Jeśli chcesz rozwijać konta w mediach społecznościowych i udostępniać treści, blogowanie to świetna okazja. Każdy wartościowy wpis to szansa na cenne udostępnienie przez innych użytkowników. A ich udostępnienie może zostać udostępnione ponownie. Dzięki temu Twój sklep zdobywa coraz większe zasięgi w mediach społecznościowych. A to wszystko dzięki regularnemu blogowaniu i publikowaniu wartościowych tekstów i porad.

5. Uzyskaj większą ekspozycję i świadomość marki

Świadomość marki to strategia marketingowa wysokiego poziomu. Ale to nie znaczy, że należy to zaniedbać.
Może to być trudniejsze do zmierzenia w porównaniu z powyższymi korzyściami, ale nie jest mniej wartościowe. Twoje posty gościnne pomagają w zaprezentowaniu Twojej firmy lub witryny nowej publiczności.

Twoje posty, wpisy i linki gości są umieszczane przed każdym, kto je czyta. Osoby, które inaczej nigdy nie znalazłyby Twojej firmy, poznają Twoje imię i nazwisko lub nazwę firmy.

Przypomnij sobie dane z korzyści nr 1 na tej liście: każdy wpis gościa otrzymuje średnio 50 sesji polecających. Ale zyskasz świadomość ludzi, którzy tylko przeczytali artykuł i nigdy nie kliknęli linku.

Publikowanie jednego postu gościa każdego miesiąca może sprawić, że dziesiątki tysięcy ludzi dowiedzą się o Twojej marce po raz pierwszy.

6. Zdobądź więcej subskrybentów e-mail

Prowadzenie bloga sklepu internetowego to także możliwość systematycznego poszerzania bazy odbiorców kampanii mass-mailingowych.
Osoby zainteresowane wysokiej jakości treściami w są bardziej skłonne do subskrybowania biuletynów e-mailowych. Jeśli regularnie prowadzisz bloga, możesz dołączyć formularz dla nowych użytkowników zachęcający do zapisania się do Twojego biuletynu e-mailowego. Możesz wysyłać do nich nowe artykuły i treści.

Ciekawostka: kampanie mass-mailingowe informujące o publikacji nowego artykułu mają z reguły dużo wyższy wskaźnik open rate oraz większy współczynnik CTR. Zatem są chętniej „klikane” przez użytkowników. Jeśli tę wiedzę połączymy z informacjami z punktu 1, to mamy gotowy mechanizm zwiększający nasze szanse sprzedażowe (publikowanie produktów w artykule). Ponadto zyskujemy ruch z kanałów referral.

Rosnąca baza subskrybentów to szansa na wygenerowanie wartościowego i stale zwiększającego się ruchu. To z kolei ma wpływ na ocenę Twojej witryny.

7. Popraw swoje umiejętności pisania i marketingu

Najlepszym sposobem na doskonalenie umiejętności jest praktyka. Blogowanie to doskonały sposób na polepszenie warsztatu pisarskiego. Im więcej artykułów przygotowujesz i publikujesz, tym stają się one lepsze. Tworząc artykuły masz także okazję na nawiązanie bliższych relacji biznesowych z producentami, których produkty oferujesz w sklepie. Możliwe, że nawiążesz również stałą współpracę z mediami, które są stale odwiedzane przez Twoich klientów.

Przykład: jeśli prowadzisz sklep z bielizną i przygotowujesz dwa lub trzy artykuły poradnikowe na temat nadchodzących trendów w przyszłym sezonie, to jest duża szansa na to, że nawiążesz współpracę z kilkoma producentami, których produkty będą prezentowane w artykule. Dobrze napisany artykuł (bez nachalnego promowania Twojego e-sklepu) możesz wysłać do kilku redakcji. Istnieje spora szansa, że któraś z nich opublikuje Twój artykuł w gazecie lub portalu. Publikacja w portalu, to z kolei pozytywny wpływ na SEO w zakresie pozyskania nowych linków zwrotnych.

Ciekawy artykuł jest chętnie czytany i udostępniany pomiędzy użytkownikami oraz zdobywa coraz większe zasięgi. A im większy zasięg, tym większa szansa dla Twojego e-sklepu w zakresie zwiększenia sprzedaży.

Podsumowanie

Jak widzisz – prowadzenie sklepowego bloga przyniesie Tobie całkiem sporo korzyści. Wszystkie one wpływają na siebie, a żadna z nich nie istnieje w oderwaniu od drugiej. Jeśli będziesz cierpliwie rozwijać własnego bloga, to po kilku miesiącach zauważysz prawdopodobnie pierwsze efekty w postaci:

  • wyższych pozycji Twojego e-sklepu w wyszukiwarce
  • pozyskaniu wartościowego ruchu
  • systematycznie zwiększającej się ilości zakupów

Zanim jednak przystąpisz do uruchomienia bloga w swoim sklepie, mamy dla Ciebie jeszcze jedną poradę. Przygotuj się do tego dobrze. Usiądź z czystą kartką papieru i przygotuj tematy dla 8-12 artykułów, które opublikujesz. Następnie ustal w swoim grafiku dzień i przedział godzinowy, który regularnie będziesz poświęcać tylko i wyłącznie na pisanie artykułów. Przygotowanie i systematyczność to fundament Twojego bloga.

Spodobał Ci się ten artykuł?

Udostępnij go innym, aby również mogli poznać jego treść.

Masz do nas pytania?

Prowadzisz własny sklep lub planujesz jego otwarcie?
Masz pytania związane z jego rozwojem i promocją?
Chętnie Tobie pomożemy.
Skontaktuj się z nami