Pozycjonowanie sklepu internetowego to zdecydowanie jedna z najskuteczniejszych metod promocji i reklamy. Dlatego jeśli poważnie planujesz budowę i rozwój swojego e-biznesu, to pozycjonowanie sklepu powinno być jednym z najważniejszych kanałów generujących ruch. Najczęstszym błędem wielu młodych, jak również sklepów działających od jakiegoś czasu, jest chęć osiągania wyników „tu i teraz”. Dlatego koncentrują uwagę oraz swój budżet reklamowy na działaniach typu kampanie reklamowe, mailing, itp. a na działania związane z pozycjonowaniem pozostawiają jego niewielką część lub całkowicie pomijają to działanie. To poważny błąd, który może doprowadzić do tego, że Twój sklep nie będzie rozwijać się, a zysk generowany ze sprzedaży będzie praktycznie w całości pochłaniany przez działania reklamowe.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego

Podobnie, jak w przypadku strony www, pozycjonowanie sklepu internetowego to szereg działań wykonywanych w sklepie (on-site) oraz poza nim (off-site).

Do działań on-site wykonywanych w ramach pozycjonowania sklepu internetowego zaliczamy m.in.:

  • poprawne przygotowanie nagłówków
  • przygotowanie unikalnych opisów produktów, kategorii, itp.
  • prawidłowe linkowanie wewnętrzne
  • przygotowanie strategii dla stron 404
  • przygotowanie przekierowań 301
  • edycja meta danych: tytuł i opis strony
  • prowadzenie bloga
  • analiza zachowania użytkowników
  • optymalizacja kodu w celu przyśpieszenia sklepu

Oczywiście powyższe nie wyczerpują całości wykonywanych prac, aczkolwiek jest to lista najważniejszych rzeczy do wykonania aby Twój sklep walczył o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

Natomiast w ramach działań off-site wykonywanych w ramach pozycjonowania e-sklepu możemy zaliczyć m.in.

  • publikacja artykułów na wartościowych stronach lub stronach powiązanych tematycznie z Twoim e-sklepem
  • systematyczne pozyskiwanie bezpiecznych linków kierujących do Twojego e-sklepu
  • analiza działań konkurencji

Odpowiednio przygotowana strategia SEO oraz jej konsekwentna realizacja sprawi, że po okresie kilku miesięcy od rozpoczęcia prac zauważysz, że coraz większa liczba użytkowników trafia do Twojego sklepu z ruchu organic search.

Pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper

Pozycjonowanie sklepów zbudowanych w oparciu o platformę Shoper niewiele różni się od pozycjonowania sklepów zbudowanych na innych platformach. Zdecydowaną przewagą Shoper’a są aplikacje wspomagające działania optymalizacyjne prowadzone w sklepie. Automatyzacja tych działań pozwala zaoszczędzić czas, a w konsekwencji pieniądze.
Jeśli w Twoim sklepie jest dużo produktów (powyżej 10.000), warto również wybrać odpowiedni plan abonamentowy. Pakiet Shoper Premium to gwarancja lepszych wyników i ocen w testach Google Speed Test. Ponadto „szybki” sklep internetowy to gwarancja większej ilości konwersji i mniejszy współczynnik odrzuceń (czyli wyjść ze sklepu). W końcu nikt z nas nie lubi czekać aż dana strona czy sklep „załadują się”. Jeśli szukasz agencji, która w sposób kompleksowy zajmie się pozycjonowanie sklepu Shoper, to zapoznaj się z naszą propozycją.

Promocja -15%Cena regularna: 1950 zł

Cena : od 1655 zł /netto

Zapytaj o ten pakiet

Rekomdeowany dla małych stron i sklepów
– audyt strony / e-sklepu
– pozycjonowanie 15 fraz głównych + long tail (bez limitu)
– stała optymalizacja strony / e-sklepu – około 8h miesięcznie
– systematyczny linkbuilding- około 5 linków miesięcznie
– analityka pozyskiwania ruchu na stronie
– monitoring marki w Internecie
– raport z prowadzonych działań

Promocja -15%Cena regularna: 3450 zł

Cena : od 2935 zł /netto

Zapytaj o ten pakiet

Rekomendowany dla średnich i dużych sklepów
– audyt strony / e-sklepu
– pozycjonowanie 35 fraz głównych + long tail (bez limitu)
– stała optymalizacja e-sklepu – około 12h miesięcznie
– systematyczny linkbuilding – około 20 linków miesięcznie
– analityka pozyskiwania ruchu na stronie
– monitoring marki w Internecie
– raport z prowadzonych działań
– wsparcie programistyczne Shoper (do 3h msc. w ramach opłaty)
– jeden wpis miesięcznie w ramach sklepowego bloga

Dlaczego pozycjonowanie sklepu się opłaca

Pozycjonowanie sklepu internetowego lub strony www to proces długotrwały. Jeśli ktokolwiek obiecał Tobie błyskawiczne rezultaty – wprowadził Ciebie w błąd. Na ogółu pierwsze efekty prac widoczne są po około 3 miesiącach. Po kolejnych 3-6 miesiącach widocznie wzrasta ilościowy i procentowy wzrost ruchu z kanału organic search, a w konsekwencji rośnie skuteczność i ilość konwersji.

Natomiast najważniejszym argumentem i odpowiedzią na pytanie czy to się opłaca jest fakt, że:

  • ruch generowany z kanału organic search jest najbardziej stabilny
  • na ogółu ma ponad 10-cio krotnie lepszą konwersję sprzedaży niż ruch generowany z innych kanałów
  • wydatki na SEO w perspektywie 9-12 miesięcy są lepszą inwestycją niż inwestycja w reklamy

Nasza wiedza i doświadczenie pozwala nam skupić się na sukcesywnym wzroście konwersji oraz wskaźnika zwrotu z inwestycji (ROI). Dzięki doświadczeniu w prowadzeniu projektów własnych oraz dla naszych Klientów wiemy jak pozycjonować sklep internetowy, bez względu na branżę.

Podsumowanie

Rynek sprzedaży online rośnie stabilnie o 11% rocznie. Z ostatniego raportu Gemius Polska „E-Commerce w Polsce 2020” wynika, że już ponad 73% Polaków dokonuje zakupów online. Tendencja ta powinna zwiększać się jeszcze bardziej biorąc pod uwagę takie czynniki jak zmiany w zachowaniach konsumentów. ograniczenie tradycyjnego handlu, korzystniejsze ceny, itp.

Większa ilość sklepów to coraz większa konkurencja. Jeśli zatem chcesz aby Twój sklep był widoczny w wyszukiwarce oraz był dochodowym projektem – koniecznie postaw na pozycjonowanie sklepu internetowego.

Optymalizacja strony

Przeprowadzimy dla Twojego sklepu skuteczny i rozbudowany proces onsite, który szybko przyniesie zadowalające efekty.

Link Building

Zbudujemy wartościowy profil linków, z wysokiej jakości domen, które doprowadzą prosto do Twojego sklepu.

UX Consulting

Doradzimy, co możesz zrobić, aby użytkownik czuł się dobrze w Twoim sklepie i chętnie robił w nim zakupy.

Unikalne teksty

W pozycjonowaniu ecommerce bardzo ważne są treści na stronie: nieduplikowane, unikatowe. Przygotujemy je dla Ciebie!

Chcesz poznać ofertę na pozycjonowanie sklepu lub strony www?
Skontaktuj się z nami: +48 604 190 402 lub napisz biuro@clickcloud.pl